Ticari Ambalaj ve Endüstriyel Ambalaj

Fonksiyonuna göre ambalaj 2 ana kategoriye ayrılabilir. Biri ticari ambalaj, diğeri ise endüstriyel ambalaj. Günlük hayatta baskılı karton kutuların çoğu ticari ambalajlardır ve oluklu kutuların çoğu endüstriyel ambalajlardır.

Fabrikalar ve alışveriş merkezleri tarafından yaygın olarak kullanılan endüstriyel ambalajlamanın birincil amacı, nakliye ve depolamadır. Bu nedenle nakliye ambalajı veya depolama ambalajı olarak da adlandırılır.
Koruma, ambalaj tasarımcısının ana odak noktasıdır. Başka bir deyişle, nakliye işlemi sırasında malları güvende tutmak için ambalajın iyi bir yastıklama performansına sahip olması gerekir. Dayanıklı olmalıdır. Ayrıca nakliye ve depolama kolaylığı da önemlidir. Örneğin, oluklu nakliye kolileri, Kenar Ezilme Testi ve Mullen Testine dayanacak kadar güçlü olmalıdır ki ürünleri etkili bir şekilde koruyabilsin. Aynı zamanda, uygun boyuta sahip olmalıdır, ardından nakliyeci bunları kolayca ve güvenli bir şekilde yükleyebilir. Boyut çok büyük veya çok küçükse, gönderi için ekstra maliyetler getirebilir.

Ayrıca endüstriyel ambalajların geri dönüştürülebilir olması gerekmektedir. Daha sonra fabrikalar, maliyetlerden tasarruf etmek için onu yeniden kullanabilir.

Ticari ambalaj, bireysel tüketicilerle doğrudan yüzleşmek üzere tasarlanmıştır. Temel amacı tüketicilerin dikkatini çekmek ve onların alışveriş dürtülerini uyandırmaktır. Böylece, ticari satışlar teşvik edilebilir. Genellikle özel olarak yapılır. Ayrıca ısmarlama ambalaj veya özel ambalaj olarak da adlandırılır. Örneğin kozmetik kutular, perakende kutular veya sert kutular genellikle özel boyuta, baskıya ve kaplamaya sahiptir. Tüketicileri etkilemek için tam renkli baskıya ve muhteşem kaplamaya sahiptirler.

Bu nedenle tasarım, doğru bir müşteri konumlandırmasına sahip olmalı ve tüketicilerin psikolojik ihtiyaçlarını karşılamaya çalışmalıdır.